BÄ°R YUKARI BÄ°R AÅžAÄžI : ZAGREB

Avrupa Rüyası otobüsümüzle artık dönüÅŸ yoluna geçtik desem de gezmeye, yeni yerler görmeye devam ediyoruz. Slovenya’nın o güzel ÅŸirin baÅŸkentinden sonra ÅŸimdi de Hırvatistan’ın baÅŸkenti Zagreb’i geziyoruz.

Zagreb ÅŸehir merkezi, “Yukarı Åžehir” ve “AÅŸağı Åžehir” diye iki ayrı bölgeye ayrılmış. Biz gezmeye Ban Jelacic Meydanı ile baÅŸlıyoruz. Meydana ismini veren Ban Jelacic heykeli meydanda gözümüze çarpıyor. Meydanı gezdikten sonra merdivenleri çıkarak Dolac pazarına doÄŸru ilerliyoruz. Fakat biz vardığımızda akÅŸamüstü olduÄŸu için tezgahlar kalkmış ve temizlik baÅŸlamış. Bu nedenle taze ve yerel ürünlerin satıldığı bu pazarı görememiÅŸ olduk (saÄŸlık olsun).

Buradan yürümeye devam ettiÄŸinizde karşınıza tüm ihtiÅŸamı ile Zagreb Katedrali veKaptol Meydanı çıkıyor. Katedralin tarihi 1093’e kadar gidiyor. Kuleleri restorasyonda ama yine de karşıdan bakınca çok heybetli görünüyor. Katedralden çıkıp Kaptol’den kuzeye doÄŸru yürümeye baÅŸlıyoruz. AÅŸağıya devam ettiÄŸinizde kafe ve restoranlar baÅŸlıyor. Tkalciceva caddesine çıkarsanız eÄŸer bizim gibi siz de Zagreb’in barlar sokağını keÅŸfetmiÅŸ olursunuz.

Biz buraya oturmak yerine dolaÅŸmaya devam ediyoruz. Gradecbölgesine, ÅŸehrin doÄŸu kapısına geliyoruz Bu kapıdan geçince Markov Meydanı’na geldik ve meÅŸhur St Mark Kilisesi’ni gördük. Gerçekten de çatısında yer alan rengarenk kiremitleriyle çok güzel bir yapı burası. Bu meydanda ayrıca parlemento ve baÅŸkanlık sarayı binaları da bulunuyor.

Bu güzel kiliseyi ve meydanı da gördükten sonra acıktığımızı hissediyoruz ve az önce arkamızda bıraktığımız sokaÄŸa geri dönüp biÅŸeyler yemek için oturuyoruz.
Bu ÅŸehiri de keÅŸfettik ÅŸimdi nereye gitsek? Zaten bizi Avrupa Rüyası otobüsümüz her yere götürüyor. Bu turun son zamanları da olsa yine de gezmek, yeni yerler keÅŸfetmek çok güzel. Size de Avrupa Rüyasını tavsiye ediyoruz.